A coach tevékenységéről

Milyen esetben érdemes coach-ot alkalmazni?

Vannak olyan helyzetek, amikor érdemes coach alkalmazásán gondolkodni. Itt most felsorolunk néhányat, és a helyzetekhez írjuk olyan megfogalmazásokat, amelyekből tudni lehet, hogy ez feltehetően az a helyzet, még akkor is, ha ezek a megfogalmazások nem kizárólagosan jellemzőek ezekre a problémákra:
– új, magasabb, vagy több embert érintő beosztásba kerül a vezető. Ilyenkor mondhatja például azt, hogy „eddig otthonosan mozogtam a munkámban, jóban voltam az emberekkel, ez az új beosztás csomó stresszel jár”.
– Tartós, vagy ismétlődő konfliktusok a munkatársakkal, például mert „nem elég önállóak”, „nem tudják, mi a dolguk”, „mindig csak panaszkodnak”, nem tudnak együttműködni”, stb.
– Új helyzet van, az eddigi jövőkép, stratégia már nem felel meg, például olyan módon megfogalmazva, hogy „a piac most mást kíván, és nem tudom, hogyan reagáljunk”,
– Ugyanez, de egyéni szinten: „nem vonz már az, amit eddig fontosnak tartottam”, „nem szeretem a hétfőket, olyan nehéz belekezdeni a munkába”, „nincs már annyi energiám, mint régen volt, biztos öregszem”.
– Romlik a teljesítmény, és nem lehet biztosan tudni, miért, ami néha úgy fogalmazódik meg, hogy „eddig ennyi meg ennyi volt a profitunk, most csökken, és ez nemcsak a piaci visszaesés miatt”, „látom, amikor nincs dolguk, és nem is keresnek elfoglaltságot”, „korábban olyan lelkesen dolgoztak, most nem látom a lelkesedést”.
– Vezető magányosnak éli meg magát. Ilyenkor gyakran úgy fogalmaz, hogy „senki nincs a környéken, akivel erről beszélni lehetne”, „nem bízhatok senkiben”, „nem is értik, hogy miről beszélek” vagy „nem hozzám fordulnak, amikor tudnék pedig segíteni” ™ úgy érzi a vezető, hogy többet tudna tenni a szervezet érdekében, de nem hagyják: „mindig falakba ütközöm”, „annyi ötletem lenne, és mindig lepattanok róluk”.

„A coach-nak nem kell (feltétlen) az ügyfél szakterületén szakértőnek lennie. A speciális szakértelem hiánya megakadályozza az ügyfél számára megszokott és biztonságot nyújtó zsargon használatát, ugyanakkor éppen ez a helyzet lehet az, ami a kreatív megoldásokat előhívja. Az a helyzet, amikor egy nem-szakértővel akarjuk megértetni magunkat, kikényszeríti a saját határaink átlépését. Ettől várható paradigma-váltás az ügyfél gondolkodásában, és az, hogy magáénak tekinti a problémát és a megoldást. A coaching tehát egy fejlődési ösvény megtalálását és végigjárását jelenti, amelyen a coach a „túravezető” szerepét tölti be.”

/Erős Ilona-Richard Bents Személyes vezetői tanácsadás (coaching), a korszerű vezetői támogatás/

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás