INFORMÁCIÓK

A coach tevékenységéről

Milyen esetben érdemes coach-ot alkalmazni?

Vannak olyan helyzetek, amikor érdemes coach alkalmazásán gondolkodni. Itt most felsorolunk néhányat, és a helyzetekhez írjuk olyan megfogalmazásokat, amelyekből tudni lehet, hogy ez feltehetően az a helyzet, még akkor is, ha ezek a megfogalmazások nem kizárólagosan jellemzőek ezekre a problémákra:
– új, magasabb, vagy több embert érintő beosztásba kerül a vezető. Ilyenkor mondhatja például azt, hogy „eddig otthonosan mozogtam a munkámban, jóban voltam az emberekkel, ez az új beosztás csomó stresszel jár”. 
– Tartós vagy ismétlődő konfliktusok a munkatársakkal, például mert „nem elég önállóak”, „nem tudják, mi a dolguk”, „mindig csak panaszkodnak”, nem tudnak együttműködni”, stb.
– Új helyzet van, az eddigi jövőkép, stratégia már nem felel meg, például olyan módon megfogalmazva, hogy „a piac most mást kíván, és nem tudom, hogyan reagáljunk”,
– Ugyanez, de egyéni szinten: „nem vonz már az, amit eddig fontosnak tartottam”, „nem szeretem a hétfőket, olyan nehéz belekezdeni a munkába”, „nincs már annyi energiám, mint régen volt, biztos öregszem”.
– Romlik a teljesítmény, és nem lehet biztosan tudni, miért, ami néha úgy fogalmazódik meg, hogy „eddig ennyi meg ennyi volt a profitunk, most csökken, és ez nemcsak a piaci visszaesés miatt”, „látom, amikor nincs dolguk, és nem is keresnek elfoglaltságot”, „korábban olyan lelkesen dolgoztak, most nem látom a lelkesedést” .
– Vezető magányosnak éli meg magát. Ilyenkor gyakran úgy fogalmaz, hogy „senki nincs a környéken, akivel erről beszélni lehetne”, „nem bízhatok senkiben”, „nem is értik, hogy miről beszélek” vagy „nem hozzám fordulnak, amikor tudnék pedig segíteni” úgy érzi a vezető, hogy többet tudna tenni a szervezet érdekében, de nem hagyják: „mindig falakba ütközöm”, „annyi ötletem lenne, és mindig lepattanok róluk”.

„A coach-nak nem kell (feltétlen) az ügyfél szakterületén szakértőnek lennie. A speciális szakértelem hiánya megakadályozza az ügyfél számára megszokott és biztonságot nyújtó zsargon használatát, ugyanakkor éppen ez a helyzet lehet az, ami a kreatív megoldásokat előhívja. Az a helyzet, amikor egy nem-szakértővel akarjuk megértetni magunkat, kikényszeríti a saját határaink átlépését. Ettől várható paradigma-váltás az ügyfél gondolkodásában, és az, hogy magáénak tekinti a problémát és a megoldást. A coaching tehát egy fejlődési ösvény megtalálását és végigjárását jelenti, amelyen a coach a „túravezető” szerepét tölti be.”

/Erős Ilona-Richard Bents Személyes vezetői tanácsadás (coaching), a korszerű vezetői támogatás/

Egyéb információk

Átalánydíjas szerződés

Eddig munkánk során az átalánydíjas szolgáltatásunk kifejezetten sikeresen működött Ügyfeleink maximális megelégedésére.

Miért sikeres ez a konstrukció?
Mert rugalmas, költséghatékony-költségkímélő és előre tervezhető.
Rugalmas, mert a szerződött keretidőt összevontan az Ügyfelünk szükséglete szerint is felhasználhatja, hiszen a nyújtott szolgáltatások Ügyfelünk igényeinek megfelelően időközben változhatnak.
Költséghatékony, mert azt a szükséges többletidő és költségráfordítást, amely arra szolgál, hogy Ügyfelünk cégét megismerjük az egy éves vagy meghosszabbítás esetén több éves együttműködés során, szétporlasztjuk, szemben az egyedi megbízásokkal, amelyekben a cégmegismerési, adatgyűjtési időszak is benne foglaltatik a szolgáltatási díjban.
Költségkímélő, mert a szerződés aláírását követően cégünk munkatársa(i) a társaság megismerése után kidolgozza azokat a feladatokat, amellyel az Ügyfelünk megbízott bennünket, annak bevezetésében segítséget nyújtunk, s ennek előnyeit az év további részében a Megbízónk élvezi. Tehát egy jelentős munkameghitelezést nyújtunk, melynek ellenértékét havi részletekben fizeti.
Előre tervezhető, mert tudjuk, Ügyfelünknek kiszámítható, a cég likviditását kis tételekben egyenletesen terhelő költségekre van szüksége.

Mire lehet átalánydíjas szerződést kötni?
Természetesen minden szolgáltatásunkra, melyeket megnevezünk, vagy ebbe a vállalat gazdaságtan fogalomkörbe beleillik. Ügyfeleink általában egy szolgáltatásmixet kérnek, melynek összetételét és óraszámát is önök határozzák meg.

Hogyan történik az átalánydíjas szerződés óraszámának elszámolása?
Minden ügyfelünknek egy munkalapot nyitunk. Ezen feltüntetjük, mikor, mit, milyen óraszámban nyújtottunk Önöknek. Ezt bizonyos időnként egyeztetjük önökkel.

Szakmai szempontból 3 óradíj fokozatot különböztetünk meg.

-Junior: ½ óra senior óradíj. Adatgyűjtés, iratkezelés, szükséges adminisztrációs munka
-Senior: 1 óra elemzés, szükséges szakmai munka
-Extra: 2-szeres senior óradíj. kiemelt tanácsadás. Ebben olyan elemek tartoznak, amelynek hatása a partner cég jövőbeni gazdálkodására igen jelentős hatással vannak.
A szerződésben mindig a senior óradíjat határozzuk meg.
Ha a szerződés lejárta előtt az Ügyfél felhasználja a szerződésben rögzített időkeretet, az alábbiakat választhatja belátása és igénye szerint.

1. nem kér többletidőt, illetve szolgáltatást a szerződés lejártáig. Ebben az esetben az év hátralevő részére fizeti havonta az aktuális részleteket.
További szolgáltatásigénye van, melyre időkeretet kér egyedi megállapodás alapján.

Hogyan tudunk Skype-on konzultálni?
A szolgáltatásunkat Ügyfeleink érdekében dolgoztuk ki, azért, hogy ne kelljen sokszor 100-200 km-t utazniuk azért, hogy egy megadott időpontban felkeressenek bennünket.
Ezzel a szolgáltatásunkkal ügyfeleinknek időt, pénz fáradságot takarítunk meg.
23 éves ebben a tevékenységben szerzett tapasztalatunk alapján sok esetben szembesültünk azzal, hogy a költségmentes konzultációk során már kérdéseinkkel is milliókat takarítottunk meg, vagy éppen kerestünk Ügyfeleinknek.
Ezért a kényelmi szolgáltatásokért cserébe az alábbi használati módszertant dolgoztuk ki.

Aki úgy gondolja, hogy problémái, elvégzendő feladatai vannak, de nem tudja, mi lenne az optimális megoldás, vagy olyan kérdések merülnek fel, amelyekre választ szeretne, első lépésként az itt megadott szempontok alapján egy letétet kell átutalnia az alábbi letéti számlánkra.

Számlaszám:

Különösen ajánljuk az előzetes konzultációt cégalapítás előtt. Ahogy a költő mondta:
„ Ne fogjon senki könnyelműen a húrok pengetésihez”, ez az intelem a vállalkozni szándékozóra is igaz. A cégvezetőnk 39 éves ezirányú tapasztalatával nagy valószínűséggel igen hasznos instrukciókat tud adni arra vonatkozóan, hogy egyáltalán érdemes-e belefogni a konkrét vállalkozásba és ha igen, akkor hogyan, ha nem, akkor miért nem.
Ezzel a kis költséggel vagy sok későbbi kellemetlenségtől és veszteségtől tudjuk a kezdő vállalkozót megkímélni, vagy tanácsainkkal lendületet tudunk adni a reményteljes vállalkozásoknak.
Leendő Ügyfelünk eldönti, milyen összegű kauciót szeretne befizetni.

A kaució lehet 20000 Ft, ha úgy tervezi, hogy legfeljebb 2-4 alkalom elég lesz e szolgáltatás igénybevételére.

50000 Ft
100000 Ft
200000 Ft
A nagyobb kaució értelemszerűen ennél belátható időn belül többszöri tervezett igénybevételt jelent.
Ennek eldöntését önre bízzuk. A nagyobb kaució a többszöri igénybevétel ez esetben is relatív költségcsökkentést jelent, hiszen a harmadik, ötödik, stb. találkozó során egyre jobban megismerjük az ügyfelet egyre kevesebb olyan kérdésünk lesz, amely a partner, vagy cég megismerését szolgálja és a konkrét ügyet rövidebb idő alatt tudjuk megbeszélni.

Ha a kaució megérkezett, Ügyfelünk kér egy időpontot e mailben, amikor szeretne hívni. Megköszönjük, ha megadja a megkeresés tárgyát, vagy röviden leírja a problémáját.
Ha abban az időpontban szakemberünk szabad, visszaigazoljuk, ha nem javasolunk más időpontokat a megadott közelében.

Hogyan történik a konzultáció?
A skype alapdíjunk 5000 Ft/óra nettó.
Az előre leegyeztetett időpontban ügyfelünk hív bennünket.
Az első megbeszélés előtt javasoljuk, készüljenek fel a honlapunkon leírtakból, szolgáltatásainkból, lehetőségekből, ezzel is minél korábban a tényleges problémára, a megbeszélés tárgyára összpontosíthatunk.

Hogyan megy ez a gyakorlatban?
Ügyfelünk elmondja, amit szeretne közölni, természetesen a mi részünkről jelen lévő munkatársunk közbe kérdezhet, s megpróbál mielőbb képbe kerülni az adott témában.
Ha úgy látja, hogy tud olyan javaslatokat, tanácsokat adni, amely az ügyfél számára hasznos és előnyös akkor ezt megteszi. Ha nem, akkor ezt nyíltan közli, hogy feleslegesen ne rabolja az ügyfél idejét és pénzét. Ha igen, a végén kikéri az ügyfél véleményét, hogy a nyújtott szolgáltatásokkal elégedett-e. Megbeszélik, hogy mi legyen a továbbiakban és a tanácsadó megkérdezi, hogy elfogadja-e az ügyfél az x Ft tiszteletdíjat. Ha elfogadja, kérünk róla egy ügyfél e mail címéről jövő email visszaigazolást, melynek formanyomtatványát elküldjük.

A kaucióból fel nem használt összeg természetesen az ügyfelünk kérésére visszajár.

Interim management
Kis és középvállalkozásoknál bármikor előfordulhat, hogy a cégvezető bármilyen módon akadályoztatva van a cég vezetésében. Az is előfordul, hogy a cégvezető kiesése miatt nincs, aki szakszerűen tovább tudja vinni az ügyeket. Ilyen esetben egy Időszakos menedzser segíthet abban, hogy a cég átvészelje a nehéz időszakot.

Jogi Tanácsadás
Kidolgozás alatt

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás